Klavir je jedan od rijetkih instrumenata koji ove navedene stadije uključenosti glazbe u svom životu može primijeniti sve, bez iznimke. Štoviše takozvano sviranje „za dušu“ i razveseljavanje ukućana konkretnim sviranjem i prepoznatljivim melodijama bit će moguće već tijekom prve godine učenja sviranja klavira. Također, klavir kao instrument od 88 tipaka u sebi donosi mogućnost imitiranja čitavog orkestra, ovisno o vještini svirača i njegovih deset prstiju koja se, kao i u svemu, stječe vježbanjem. Sviranje klavira tako omogućava različite načine sudjelovanja u glazbenom izričaju: najčešće su pijanisti solo izvođači jer, kao što je rečeno, instrument kao što je klavir omogućava bogat i raskošan zvuk s kojim se niti jedan drugi instrument ne može mjeriti. No, pijanisti također mogu svirati zajedno s drugim instrumentima u komornim sastavima ili mogu pratiti druge instrumente u službi korepetitora koji zamjenjuje ponekad i čitav orkestar. Svaki se pijanist kroz svoje školovanje i na svom glazbenom putu, prema svom karakteru, vještinama i interesima odlučuje za neki od navedenih načina muziciranja, a već će tijekom osnovnog glazbenog obrazovanja moći isprobati neke od ovih načina sudjelovanja u stvaranju glazbe.
Većina glazbenih škola u Hrvatskoj, kao i Glazbena škola Alberta Štrige, radi prema istom nastavnom planu i programu. Taj nastavni plan i program vodi i usmjerava učenikove vještine da dosegnu onu prvu razinu sviračkog znanja s kojom može postati profesionalni izvođač ili pedagog klavira. Taj nastavni plan i program obuhvaća upoznavanje mnogih klavirskih skladbi iz razdoblja zadnjih pet stoljeća vrhunske klavirske glazbe i upoznavanje s imenima velikih skladatelja kao i s razdobljima u kojima su ti skladatelji skladali. Obzirom da je takozvana klasična glazba svirački mnogo kompleksnija od današnje „popularne“ glazbe, već prve godine učenja sviranja klavira prema „klasično“ usmjerenom nastavnom planu i programu bez problema će mladog glazbenika učiniti opremljenim za izvođenje „lakih nota“.
Ono što je ključno za svaki posao i za svladavanje svake vještine je vježbanje. Svi ljudski uspjesi vrijedni divljenja rezultat su rada, predanosti i vježbanja. Namjerno izbjegavamo riječ „odricanje“ jer odricanje podrazumijeva da se odričemo nečega što volimo više da bismo radili nešto što volimo manje. Bez ljubavi kao ključnog elementa u radu svaki uspjeh poprima gorak okus, ne čini radost i svakako ne donosi željene rezultate. Naravno, u današnjoj paleti instant tehnoloških zadovoljstava, kojoj su djeca izložena na načine koje odraslije generacije možda neće moći nikada shvatiti, velika je uloga svih uključenih u odgoj djeteta da životne vrijednosti pravilno rangiraju za dobrobit budućnosti svoga djeteta. Stoga vježbanje i rad, naročito vježbanje i rad na nekom glazbenom instrumentu, nisu odricanje, nego su doprinos radu na sebi, upoznavanju samoga sebe i izgradnji karaktera.
U svemu tome dijete nipošto nije samo nego ga na tom glazbenom putovanju vodi jedan od nastavnika našeg klavirskog odjela na individualnoj nastavi klavira. Nastavnik prepoznaje mogućnosti svog učenika, u razgovoru s učenikom razaznaje i njegove želje i težnje te u suradnji s roditeljima nastoji naći način kako ostvariti potencijale učenika, a da ljubav o kojoj smo govorili niti u jednom trenutku ne postane odricanje na glazbenom putu čovjeka, do koje god stanice taj put vodio.
Pročelnica odjela:
Judita Paljević Kraljik, prof.